~ världens bästa hästar ~

Åh jag älskar mina hästar!!! Eller Harry är ju inte riktigt min, men aja. Jag räknar han som "min" ändå! ;)

Blixten har ju inga bakskor... Så de är lite lurigt att rida på asfalten/grusvägar med han nu när det är lite mildare. Eller annars också. Är ju så rädd att han ska halka... Vi gick omkul förra vintern, och då blev han allt efter... Han är ju så gammal så en halt häst är det sista vi behöver! Så vi tog det ganska lugnt. Mest skritta och lite trav där underlaget tillät de. Blixten var pigg som vanligt, och jag älskar hans pigga humör. Men nu när det var lite halt så bar det inte lika kul ;) Men annars gick allt super! Vi rider ju för det mesta utan krav nu för tiden. Ska han gå i form, så är det på Blixtens vilkor. Ska vi springa, så är det på Blixtens vilkor! :)

Harry gick också väldigt bra! Han ska ju bara skrittas fram tills röntgen på fredag. Så vi tog en skritt sväng  på 40 min. Ullis tog fyrhjulingen och åkte efter.
Vi stötte på ett par med hund som var ute och gick. De tyckte Harry var läskigt ;). Men tillslut kom vi förbi! Han är ju ganska tittig och ser spöken lite här och där. Men ju mer man rider ut, ju mer kommer det släppa! :)

Åh jag börjar bli kär i den där hästen! Han är ju till salu... Och Ulrika vill att jag ska köpa han. Men tyvärr så är han lite för dyr för mig... Men vi får väl se! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback