En sommar sen sist

Hej på er! Hur har ni det ? 
 
Minns inte när jag bloggade sist... Men jag har så mycket annat för mig och hinner inte riktigt blogga. Eller har tappat intresset för det faktiskt... Och sen ha rjag ingen fantasi om vad jag ska skriva...
 
Men men! Livet flyter på ganska bra. Känns lite små konstigt att inte börjat skolan faktiskt. Och jag saknar vissa studen under gymnasietiden + resten av alla mina skolår. Men tiden jag mest saknar i skolan är tiden i Valtret. Bästa skolåren!!! 
 
Jag började nu i slutet augusti att jobba på Sätra Herrgård där jag hade praktik i höstas. Och har i september jobbat ganska mycket faktiskt. Kul! I oktiber blir det dock inte lika mycket jobb, men tillräckligt för att jag ska klara mig ekonomiskt. Håller tummarna på att det kan bli någon fast tjänst av något slag. Men det återstår att se!
 
Djuren mår prima! Jag har ju nu en till ponny, min gamla foderponny som jag hade året innan jag köpte Blixten. Karshmir heter han och är en new forest ponny på 24 år. Lite grövre model än Blixten och några centimeter mindre. Känns jätte bra att ha han på foder igen, och Blixten verkar tycka bra om han också. Det känns skönt! 
 
Har ju flyttat hästarna till Karlsborg nu till ett super mysigt och bra stall där både jag och hästarna trivs som bara den! Blixten lever pensionärs livet och är ute på tur någon gång i veckan bara för att hålla igång lederna så att han inte stelnar till helt. Tanken är att ta ut en massör snart också. 
Känns riktigt bra att ha dem ganska nära och jag kan spendera så mycket mer  i stallet och greja med dem. Karshmir är lite piggare så han kan jag rida i alla gångarter. Vilket är kul!! 
 
Nu till min lilla prinsessa Hope! 
För tillfället löper hon, men har inte så många dagar kvar på löpet. SKÖNT!! hihihi. 
Vi har tävlat en del i sommar, och dem tre senaste tävlingarna har vi kommit hem med rosetter plus två pinnar i hoppklass 1! Så himla kul! Roligt när arbetet ger resultat. Vi har fortfarande svårt med slalomet och kontatfälten. Men ska hårtträna på det tills våren !! Kontaktfälten satte vi sist på tävlingen i Tibro, så det var skönt. Nu ska vi fortsätta sätta dem bara ;)
 
Annars flyter allt på ganska bra! Hästar, hundar, jobb och mycket mer!! 
 
Lite uppdatering om hur jag har det för tillfället! 
Ne nu ska jag kila, håller på att tvätta så bäst att sätta fart så jag blir klar snart! Puss&Kram
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback