~ Skärpning ~

Läste ne kompis blogg som är väldigt duktig och inspererande när det gäller styrketräning m.m! Så nu sitter jag här och mår dåligt och vill köra gärnet på gymmet ihopp om att jag ska bli supervältränad direkt... men drömma går ju alltid.

Blir så arg och trött på mig själv att jag fuskar så när det gäller min träning... Den där squats utmaningen som jag började med gick åt pipan... grr. Jag gjorde väl 10 dagar tror ja. 

Jag är alltid ordentlig dem första dagarna, men sen rinner det liksom ut i sanden... Och när jag väl tränar så kör jag inte till max... Så fort det blir jobbigt så slutar jag, nästan iaf. 
Har bett Niklas att hjälpa mig och det gör han. Men när han väl gör det så blir jag bara sur och irriterad ( mest på mig själv för att jag inte orkar...)
 
Och maten måste jag bättra mig med! Jag MÅSTE lära mig att äta mer grönsaker osv... Är verkligen kass på de! Men jag läste idag på en blogg om en nyttig maträtt som jag tänker testa i morgon! 
Dricka har jag iallafall blivit mycket bättre på att inte dricka. Blir bara någon gång i bland som jag dricker vanlig dricka. Annars är det cola light, vatten eller loka som gäller! Och det är ju bra?
Godiset småfuskar jag fortfarande med... Men när skolan är igång så brukar det gå rätt bra på veckorna. Men då frossar man ju på helgen istället... Men försöker att äta popcorn som iallafall är lite nyttigare. 
Men chokladen är svår... Choklad monster som jag är! Och idag var jag och lillebror inne på en choklad butik med ENDAST choklad! Så köpte ju ett jättefint choklad hjärta som jag köpt där förut. Men den ska jag spara tills på fredag! Blir en tuff utmaning! 
 
Ska försöka sätta mig ner och göra ett schema som passar mig. Tror jag satt alldeles för höga krav på mig själv förut när det gäller styrketräningen. Så nu sätter vi till och börja med ett schema som är lagom. 
Vi börjar med två dagar i veckan så får jag helt enkelt utöka. För när man väl kommer igång och kör ett tag så kommer man till slut in i det. Så var det i våras. Då gick träningen riktigt bra faktiskt! 
 
Så nu ska jag försöka gymma två dagar i veckan och ut och springa en dag i veckan. Jag har ju faktiskt både häst och hund som jag rör mig tillsammans med! 
 
Ganska tråkigt inlägg och jag förstår om ni slutade läsa efter andra meningen. Men det här inlägget var mest till mig själv... för nu jäklar måste jag skärpa till mig! 
 
Men har iaf tränat två dagar den här veckan, och i morn får det bli ett gympass till eller ett konditionpas. Återstår att se! 
 
Wish me god luck! ;) 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback