~ Har egentligen en unghäst ~

Red en sväng på Blixten idag efter praktiken. I början var han lite små seg, men sen när vi typ ridit hälva vägen flög de i han något. För resten av vägen var han jätte pigg ! Han ville knappt skritta utan små trava mest hela tiden! Ibland undrar jag verkligen om det inte är en unghäst jag har istället för en 25 åring! ;) Men roligt att han är pigg, det är tecken på att han ändå vill fortfarande. Men allt är på hans villkor, vill han inte springa när jag manar på han, så behöver han inte. Utan han bestämmer! 
 
I morn får han vila, då åker jag bara upp och morgon fodrar och kollar till han. På torsdag får jag se lite, om vi tar en promenad eller en ridtur. Återstår att se! Hope ska iallafall få hänga med ut och springa. Nu är vi inte i Tiveden där det kryllar av varg, men vem vet. Kan ju finnas i Undenäs också. Men Hope hon brukar oftast vara väldigt närma mig och Blixten. Så det är ju tur! 
 
Ne nu ska jag fixa lite kvällsmat och se mysa ner framför tvn! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback