~ Två nya familjemedlemmar~

Som rubriken lyder så kommer jag snart få hem två nya familjemedlemmar. Som jag längtar!! 
 
Just nu har jag ju Karshmir och Belico hemma. Och Karshmir kommer få fortsätta bo hos oss, iaf ett år till. Sen får vi se. Vi trivs så otroligt bra med han. En sån lugn och mysig herre. Karshmir är verkligen en riktigt läromästare. Jag litar på han till 100%.
Däremot så klickar jag inte lika bra med Belico tyvärr. Jätte tråkigt. Han är en super fin häst men är väldigt mycket häst. Belico är en häst som gärna stressar upp, han är inte helt trafiksäker och blir ofta nervös.Det gör att jag hela tiden måste vara på min vakt och aldrig riktigt kan slappna av. Vilket jag saknar. På grund av det har jag känt att jag tappat gnistan lite när det kommer till hästeriet. Tyvärr... Men Belico är en jätte trevlig häst. Väldigt social och rolig att rida, men han behöver mycket jobb och daglig motion, med de så kommer han bli en fin kille. Men det räcker inte med att motioneras 4 dagar i veckan. Han behöver mer stimulans. Jag hade nog kunnat lägga ner betydligt mer tid på han om jag kände att vi klickade mer än vad vi gör. Men nu är det som det är, och jag hoppas Belico får det han behöver i framtiden. Och att han kanske mognar till lite. 
Så därför har jag beslutat att inte ha kvar Belico.
Utan har under vintern letat efter ny häst. Och nu har jag troligtvis hittat min nya stjärna. Men det är inte bara en, utan två .
I slutet av maj kommer jag få hem Rose med föl. Rose är ett halvblod/fullblods sto på 10 år som är dräktig med Elholms Bonito och hon beräknas föla 18 April. 
Så det ska bli jätte spännande att få hem ett föl också! Något som är helt nytt för mig och även för Wilma. Vi kommer ha hästarna ihop. Eller jag kommer äga dem tills hon går ut skolan, sen är tanken att vi ska äga varsinn.
Så nu hoppas vi på att det blir ett fin och trevligt föl! 
Jag har inte kunnat provrida Rose, så därför kommer vi få ha hästarna ett halv år på prov först.Vilket känns jätte skönt. 
Rose har haft det tufft i sitt liv och jag vet inte hur mycket hon har kvar i bagaget. Utan det får tiden utvisa. Men jag hoppas att vi ska trivas bra ihop så det kan bli ett eller ja två köp.
 
Håll tummarna för oss .
 
Fina Rose .
 
 
Elholms Bonito. Visst är han läcker?!! 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback