~ Äntligen sommar ~

Äntligen juni = sommar! 
 
Haft en kortvecka men ändp mycket jobb... Ledig måndag, dubbelpass tisdag , jobb onsdag och dubbelpass torsdag. Men idag är jag ledig ska på student ! Tog en springtur när jag vakna och nu ska jag packa lite flyttlådor och sen ta lite frukost innan jag ska göra i ordning mig. 
Vill också ta studenten ! Eller iaf ha en skolavslutning och veta att man har ett helt ledigt sommarlov framför sig. Men de var länge sen jag hade ett helt sommarlov . Typ när jag var 12-13 år... Gah börjar ja bli så gammal? Ne, och tur är väl de ! Jag ska vara barn några år till 😅 
 
Ofta tänker jag tillbaka till skoltiden och när man var yngre. Saknar de som tusan ibland. Men att jag längtar tillbaka är väl ett gott tecken på att jag haft en bra barndom. 
Saknar sena sommarkvällar på hästryggen, kunde sova hur länge jag ville, inga måsten osv... Men att bli vuxen har sina fördelar också! 
 
Annars är allt ganska bra! Har varit full upp. Och då menar jag fullt upp. Inget ledig typ. Men nu har ja en ledig helg framför mig. Vilket är såå välbehövligt!! Miron har tappat en sko, vilket vi visste då hovslagaren gjorde lite annorlunda på den skon för att hoven ska växa lite mer. Så han ska få en ny sko på söndag. Tills dess får han vila! Annars längtar jag tills vi kommer igång ! Tror de här kommer bli jätte bra. Han är så otroligt snäll, trygg och mysig! Ärligt talat så ser jag Blixten i han ❤️ Blixten hade en växel mer, han kunde nästan vara het. Men de är skönt att Miron inte är sån.  Han är en aning större 😜 
 
Sen ska vi ju flytta till hus snart. Kan knappt tro de själv. Ska bli jätte kul! Om tre veckor går flyttlasset.  Blir närmare Undenäs och stallet. Blev ingen hästgård som vi helst vill ha, utan blir ett hus i samhället. Hästgård får de bli i framtiden när jag har ett fast jobb! Så länge blir jag kvar i Kultes där jag stormtrivs att ha hästarna ! Så får jag fortsätta vara "stadsbo"ett tag till ! 
 
Ne nu blev de en lång novell. 
 
Vi hörs! 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback