~ Glad midsommar ~

Hej! 
Min midsommar har än sålänge varit välidgt bra! Väldigt traditionell. Precis en sån jag vill ha. Sov morgon, lunch hos pappa, tillverkat fina midsommarkransar, midsommarfirande på Källebacken där barnen dansa runt midsommarstången och jag spelade på choklad hjul med kusinen. 
Efter lite firande i Undenäs drog vi oss upp till mamma i Tiveden med husbilen. 
Farmor och farfar har äntligen skaffat sig en husbil som dem länge pratat om! En jätte fin och fräsch! Jag och Niklas ska låna den i sommar när vi åker til varberg och testar på camping livet. Ska bli mysigt! 
Men iaf så låna vi den upp över midsommar för att ''träna'' så vi vet hur allt fungerar. Kylskåp m.m
 
kvällen hos mamma blev iaf riktigt lyckad. Grillade, lekte lekar och hade musik quiz. Jag höll mig i stort sett nykter.Ja vet inte, men jag är inte så förtjust i alkohol, gillar inte riktigt känslan av att bli full och inte ha kontroll över vad man gör eller säger.  Ibland funkar det och jag tycker det är gott. Typ 3 ggr om året ;) 
Men jag känner att jag kan ha lika kul som nykter och dricka min alkoholfria dricka ist. 
Somna runt 01.00 så blev inte så sent. Men sent för mig som annars typ somnar runt 22..... Haha. 
Hope verkade ha en mysig midsommar också. Hon blir bortskämd som vanligt av alla i familjen. Men hon charmar alla. har träffat många sm kollat snett på henne och varit rädda för henne på grund av alla fördomar. Men dem flesta hara blivit helt sålda i henne på grund av hennes härliga personlighet. Våran guldklimp. 
 
Idag då.Vi tog en lång sovmorgon. En sen frukost med rester av jordgubbs tårtan som efterrätt ;) Tog oss en promenad bort till campingen där Wilma jobbar. Köpte oss varsinn glass och njöt lite av den lilla sol vi fick innan regnet kom. Men som tur var så hann vi hem. 
Sen blev det rester från igår till lunch. Killarna hyrde film och jag somna. Och nu sitter jag här. Nyduschad och ska fixa i ordning mig för ikväll. Den årliga festen vid Granvik.
 
Glad fortsatt midsommar ! 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback