~ Vuxen på riktigt ~

Hej på er! 
 
Syrran sa till mig igår att jag var tvungen att blogga lite nu, så jag lyder ! ;) 
 
Nu är studenten över och skolan är över för gott! Än så länge så känns det inte så konstigt... jag tror inte riktigt att man har fattat att det är över på riktigt. Utan känns mer som ännu en skolavsluning och jag sitter där i skolbänken i augusti igen. Men icke! Det är nu vuxen livet på riktigt börjar. Tänk så länge man har väntat på det här ögonblicket. När man slipper skolan efter så många år, är 18 år och bestämmer över sig själv, tjänar egna pengar och har en egen bostad och lite familj. För mig känns det helt skjut när man tänker efter... Jag flyttade ju ''hemmifrån'' redan när jag var 16 ½ när gymnasiet började. Men nu är det på rikgti... Helt skjut. Känns både roligt, läskigt och sorgligt. Varför vill man hela tiden att tiden ska gå så fort? Snart sitter ja på ålderdomsboende och det enda jag gör på dagarna är att gå upp, äta frukost,lunch,sova, äta middag, kvällsmat och sova. Om, och om igen... 
 
Men nu ska jag inte vara sån utan tänka på hur bra jag har det! Jag är inte på något ålderdoms boende än inte! Mitt motto för stunden är att leva så mycket som möjligt i nuet. För det är något jag är extremt dålig på. Jag är expert på att stressa. Men nu ska jag försöka ändra på det! Och ändra på min kost! Nu börjar det nya livet! 
 
Men tillbaka till studenten. 
Jag hade en super bra student! Fort gick det.. Men även fast det mest kändes så stressigt allt ihop så hann jag njuta lite! Råka få i mig för mycket alkohol på torsdagen när vi hade utspring, så på kortegen på fredagen så tog jag det lite lugnare med alkoholen! ;) Men hade lika kul för de! Fredagen var nästan bäst tror jag. 
FIck många fina presenter. Fina smycken, pengar till thailand, presentkort på H&M, Resia och Granngården. Massor med blommor, resa till london, en ny resväska och shopping i Kroatien. Jag är super nöjd! Är på god väg till Thailand! 
 
Balen var också bra! Det roligaste av aölt var förberedelserna. Att få gå till frissan och fixa håret och sminket,klä på sig klänningen och fotograferas i fin miljö m.m. Men själva balen var kul också. Väldigt god mat och trevligt sällskap. Dock så var Dj:n kass... så någon dans bev det inte... Och tyvärr tappa jag rösten och fick super ont i halsen. Så kunde inte dricka så mycket heller... Vi åkte hem vid 24:00 typ. Men jag hade en väldigt bra kväll trosts dålig dj och förklyning! 
 
Förklyningen höll i sig en vecka och börjar entligen släppa lite.Men skönt att den kom innan kroatien, så hoppas på att vara helt frisk under hela resan! 
 
Har inte hunnit lägga upp alla bilder än. Men ska göra det så fort jag har tid och ork till att sitta med de! 
 
Ha de bra så länge! Själv så har jag en jobbvecka framför mig. Men gött med pengar! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback