~ Snart flyttar vi ~

Första helgen i augusti tar så flyttar Blixten till karlsborg tillsammans med Karshmir. Känner på mig att det kommer bli jätte bra! 
Hade gärna haft kvar Blixten i kopparhult då vi båda trivs där väldigt bra! Men nu när Wilma börjar gymnasiet och inte kommer bo hemma så kan inte hon hjälpa mig på veckorna längre. Och det blir så dyrt och långt för mig att åka varje dag. Så jag har tagit beslutet att flytta Blixten till Karlsborg. Och så ska jag ha Karshmir på foder. 
Så kul att ha två av mina favorit killar tillsammans. Vem hade trott för 5 årsedan när jag lämna tillbaka Karshmir att han en dag skulle komma tillbaka till mig? 
 
Stallet jag ska ha hästarna i är super mysigt! Och närmat ill både paddock och ridhus. Perfekt! 
 
Så idag har jag och farmor tvättat Blixtens alla täcken och några schabrak. Vill ha allt tvättat och rent nu när vi flyttar! Sen har jag lite saker jag ska köpa. Men var iväg förra veckan och köpte hinkar, grep, grimskaft, tvättsvampar, diskborstar, grimma m.m. 
 
Men har lite smått och gott kvar! 
 
Ska bli kul att kunna hålla igång Blixten mer nu också. Man märker på han att när han står för mycket så blir han väldigt stel. Så nu ska jag försöka rida iaf 3 ggr i veckan i lugnt tempo. Mest skritt och någon trav.Karshmir kjan jag hålla ett lite högre tempo på. Men han börjar bli gammal han också, så blir rätt lungt med hans ridning me! 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback