~ Gårdagens ridpass ~

Kom hem en timme senare igår pga av att ja var typ 3 sekunder sen till bussen... Busschaufören såg mig, men stängde dörren och åkte... Så jag fick sitta och vänta på resecentrum i en timme!!
 
Iaf så hämta jag upp Wilma kvart över 5 i undenäs och sen åkte vi först till Blixten. Borsta han ordentligt och myste lite. Sen fick han mat innan vi släppte ut han igen. Wilma ska rida han idag eller på fredag och jag ska rida han på lördag. Att sitta på hans rygg är bland det bästa som finns. Känns verkligen att jag haft han i 5 år nu, vi känner varandra så bra och samarbetar väldigt bra!
 
Efter Blixten så hämta vi upp mamma och sen drog vidare till Ullrika för att rida unghästarna. Båda skötte sig super bra! Det märks att dem hanteras mer nu än förut när dem mest gick i hagen. Båda börjar bli riktigt lugna i stallet och Harry som brukar skygga lite när man lägger på sadel står nu ganska stilla, vilket är skönt!
 
Red den vanliga turen ut i skogen som vi brukar, mamma åkte fyrhjuling efter och lyste upp vägen åt oss.
Jag har varit lite osäker när jag ridit harry för typ 3 gången jag red han så blev det rodeo och jag som inte har ridit stor häst på evigheter blev lite små skraj. Men nu börjar jag och Harry hitta varandra mer och mer och jag känner mig mer trygg. Och igår gick det super bra! Inga bocksprång eller skutt, och ingen av dem var tittiga. Så jag är jätte nöjd!!
Vi låg i trav en del och hästarna var avslappnade! Hoppas på att nästa ridtur går lika bra! Men på lördag så ska jag rida ettt pass i paddocken har jag tänkt! =D
 
Ska försöka ta lite bilder också om vädret är bra!
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback