Hope

Hope är en tik på 2 år och är en renrasig Staffhordshire Bullterier med stamtavla. 

Vi har ägt Hope sedan sommaren 2012 och är väldigt glada över att få ha en sån himla fin tjej!
Hope är en väldigt mysig och glad hund som älskar människor och det bästa hon vet är när hon får leka med bollar och andra roliga leksaker. Det är sällan Hope skäller och hon har aldrig visat något aggresivt beteende, vilket är otroligt skönt! Hope går väldigt bra ihop med andra hundar, speciellt unghundar. Hon älskar att leka med sina hundkompisar och kan ibland bli lite väl hårdhänt för hon tycker det är så roligt, men hon är också väldigt försiktig!  
Hope är otroligt lättlärd och älskar att jobba och lära sig nya saker. Hon kan en del tricks så som pussas, high five, rulla runt, slalom mellan mina ben, snurra runt osv.... 
Just nu tränar vi agility en till två gånger i veckan. Hope är en väldigt snabb och tycker det är roligt! Men regnar det eller är för varmt, då tycker hon inte det är lika roligt och fuskar då gärna lite. Men jag förstår henne, det är ju inte allt för roligt att springa i regnet! 
Vårat mål är att starta en tävling till hösten. Fast bara i hoppklassen. Det viktigaste är att man har roligt tillsammans och tycker att det är skoj med agilityn! Och Hope började träna agility i våras, så därför ser vi bara den första tävlingen som en träning. Och ett sätt att träffa nya människor och hundar. 
Vi tränar också lydnad klass1 , men förtillfället så har vi haft lite uppehåll då jag jobbar mycket och sen siktar vi på agilityn just nu. Men efter sommaren så ska vi ta tag i lydnads träningen igen! När våran första tävling blir återstår att se!
 
Det var lite kort information om Hope. Vill du/ni veta mer om min guldklimp så var inte rädda att fråga! Jag svarar gärna!
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback