~ Går på rätt stig ~

Go kväll! Satte mig vid datorn en stund och kom på att jag itne varit inne här på evigheter! Nu är en gansmka hektisk period över och går mot en lite lugnare period, skönt och välbehövligt! Miron har haft 5 veckors vila efter veterinäör besök där det visade sig att han hade en liten inflamation och liiten pålagring i vänster bak efter disatnstävlingen i Laxå. Men var på återbesök i måndags och nu fanns det ingen hälta kvar, så nu ska vi sätta igång försiktigt igen! Har under dessa veckor inte ridit något alls, så är jätte kul att komma igång igen! Vi båda behöver sättas igång försiktigt. Haha! Sen har vi köpt oss en till häst, eller mamma köpte en till oss. En SHETTIS!! Hon kommer i veckan och vi längtar så! Alba heter hon och är en renrasig shetlandsponny. Hon är 4 år, insutten och inkörd.Och varför vi köper en till häst är för att Karshmir blir 28 år, och man vet aldrig när dagen är kommen då han inte orkar längre. Så därför vill vi vara på den säkra sidan och ha en till. Så tanken är att vi ska köra henne och småtjejerna i stallet ska rida henne, och även andra barn får rida henne. Sen har jag en liten tanke om att ta föl på henne nästa år eller året därpå. Det skulle vara så mysigt! Har sagt länge att jag vill ha en shettis, äntligen! På hundfronten har vi en liten ofrivillig paus just nu. Jag tycker något spökar med Hope's bakben. Så vi ska på behnadling i Örebro på onsdag. Jag hoppas de bara beror på att hon gick omkull för några veckorsedan. Och att det bara är spändhet och låsningar. Men min magkänsla säger att det kan bero på hennes ena höft som har sämre resultat. Har inte märkt av den hitills, men hon blir 7 år i januari, så jag skulle inte bli förvånad om det är artros eller liknande. Men jag håller alla mina tummar att det inte är något allvarligt! Jag har lovat att så länge hon är frisk och orkar, ska hon få vara så aktiv som det går! Och agility kör vi på den nivå hon klarar. Mitt mål med henne var att ta oss upp i klass 2, och det gjorde vi. Så nu blir jag bara väldigt glad om vi tar pinne. Men målet är nått och jag är nöjd! Sen har jag planer på en till hund som jag haft länge. Men nu verkar det snart bli verklighet! Har hittat en väldigt trevlig kvinna som snart ska para sin tik. Det är bra hundar så jag hoppas det går vägen! Står också på kö på en annan tik där det inte tog sig vid sista parningen, så dom ska göra ett nytt försök i mars. Så blir det inget med tiken nu som jag är intresserad av, så väntar jag till i vår och hoppas det tar sig med den andra. Kan passa bra om Hope behöver trappa ner. Husse verkar också sugen på en till hund. Och jag kommer inte hindra han, han älskar jakten och det är såklart han ska ha en jakt kompis! Han vet mitt hundtänk och mina krav ( träna utöver jakten med hunden). Men niklas är väldigt bra med djur, så jag vet att han kommer ta hand om sin jaktkompis precis som ska tas hand om! Om det blir en valp eller omplacering återstår att se! Nu ska jag laga lite mat, tända lite ljus och sen krypa ner i soffan framför tvn! I morgon ska Miron skrittas och sen tänkte jag nog städa lite i bilen och hemma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback