~ Hektisk vår~

Hej! Tänk att det redan är sommar?! Vad hände där? Den här våren har gått väldigt fort, lite för fort! Jag har varit mitt uppe i att planera agility tävling så har knappt hunnit med mig själv, min egen häst eller hund.... Och det mår jag faktiskt väldigt dåligt över! Men idag hade vi vår första inofficiella agility tävling! Och det gick såå bra!! Jag är jätte stolt över oss alla! Nästa år hoppas vi kunna arrangera en officiell. Så nu kan jag andas ut igen, har några få saker kvar med tävlingen som ska rapporteras. Sen är det KLART! Så nu ska jag ta sommarledigt från allt som handlar om att hjälpa andra, planera och boka upp mig. Har lovat mig själv att ta dagen lite som den kommer på semester, så det ska jag göra! Jag ska lägga extra krut på Hope fram över! Vi ska träna massor med kontaktfält!!! Sen ska vi faktiskt gå upp till klass 2 i sommar. Ingen idé att jag fegar och är kvar i klass 1 nu när vi kan gå upp! Kontaktfällten får komma mer och mer, så länge får vi väl plocka pinnar i hoppklassen ;) Miron har motioneras men inte så jätte mycket mer än så just nu. Min energi har varit på bott med allt... Vilket inte är likt mig alls!! Så nu är det fullt fokus på mig själv och mina djur. Längtar att ta långturer och även komma igång med hoppningen. Ska iväg på hoppträning på söndag vilket ska bli kul! Hoppas kunna hoppa lite hemma i veckan. Men vi har bara gräsunderlag så är inte så bra att rida där nu när de regnar så :( Hoppas solen tittar fram! Har varit dunderförklyld ( kroppen säger ifrån...) så har inte heller kunnat gymma... Men det ska jag ta tag i på jobbet! Om 2 veckor åker vi till kroatien ( ÄNTLIGEN!!) så tills dess ska jag komma i lite bättre form! Men annars rullar det på bra. Jag tror att lite vila och fokus på mig och mina djur kommer göra susen! Sen är jag back on track igen! Men det ska bli sååå skönt att åka utomlands! Jag behöver sol, god mat och VILA! Sen kommer vi hem och jobbar lite mer än en vecka, sen är det semester. Min första betalda semester. I sommar ska vi ta allt spontant, utom två tävlingar som är inplanerade. Och sen ska i greja hemma. Ska göra i ordning ute i trädgården. Hoppas på en sommar med bra väder, mycket tid med vänner, hästträning och hundträning i massor och umgås med min familj. Ett långt inlägg, men behövde skriva av mig lite. Ibland är de välbehövligt! Ta hand om er för det ska jag göra nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback