~ 22 år ~

God kväll! På fredag fyller jag 22 år... Vart tar tiden vägen?! Ibland känner man sig väldigt vuxen, men vissa stunder också väldigt liten. Tror det alltid kommer vara så. Men jag tycker det är viktigt att man ibland känner sig liten. Söker trygghet hos mamma eller pappa. Det behövs! Annars rullar det på. Miron har en lös sko så väntar på att få en tid av hovslagaren. Nästa vecka hade vi ändå skoningstid. Men hoppas kunna få en ny tid lite snabbare. Köpte ett nytt amigo täcke till han för ett par veckor sen då det blev så himla kallt och vi hade inte ett tjockt och bra vinter täcke. Men amigo täcket satt perfekt och han är varm under det när det är som kallast. Han har ett mega tjockt ( nya amigo täcket) och ett lite tunnare vinter täcke. Perfekt att byta mellan dom två. Vi har tänkt raka Miron om någon månad. Då han blir så svettig lätt . Men vill vänta lite till iaf så kanske den värsta vintern hunnit gå över. Annars känns det inte schysst om det blir kallt och han går på lösdrift. Såklart får han ju ha täcke på sig. Men ändå! tror det blir en jakt klippning när det är dags! Då blir han ju iallafall klippt vid halsen och under magen där han svettas som mest! Och till Hope så är vår vintervila snart över och nästa vecka ska vi komma igång med träningen igen! Ska bli kul!! har ju kollat lite på en till hund. Men kan inte riktigt bestämma mig för ras. Står mest mellan aussien och staffen. Men ibland känns också bc aktuellt. Men vi får se! Blir antingen en valp nu i sommar eller till nästa sommar. Vi får se lite! Vill besöka lite mer aussies först. Men har iallafall hittat en bra staffe kennel om en staffe blir aktuellt. Men många säger att dom tror aussien passar mig bäst just nu. Jag har ju en staffe så kanske kan vara kul med en ny ras. Funderingarna är många som ni hör! Så jag köper ingen till förens jag bestämt mig till 100%! Niklas vill ju skaffa sig en tax.... Verkligen ingen hundras jag fastnat för! Men Niklas får bestämma det helt själv! Ingen stövare iaf, den saken är säker, men jag kan tänka mig en smålandstövare om en stövare skulle bli aktuellt. Dom är inte så stora och väldigt fina! ! Jag vill ha en mindre jakthund om Niklas ska skaffa sig en till. Men jag tror kanske att man gillar hunden oavsett ras. Det är ju deras personlighet som man fastnar för! Nu ska jag lägga mig och läsa lite. Har inte mått så bra idag, seg och ont i huvudet. Så sluta tidigare och åkte hem och vila. Känner mig piggare men inte helt kry... Ha en bra kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback