~ Påsk ~

Gick nyss och längtade till påsk och långledigt. Men nu är det tisdag igen och jobbveckan igång! Vart tar tiden vägen?! 
Hade iallafall en härlig och lugn påsk! Umgåts med familj och vänner, grillat en del , agilityträning, långfredagsaktivitet på klubben, lugn utgång på Idas ( ''krogen'' här på landet) , lite jobb och hästarna har motioneras. Kort sammanfattning om min påskhelg. 
 
Men det bästa med hela helgen/påskveckan var ändå att Wilma hämtade hem sin nya hund. ÄNTLIGEN har Wilma hittat en hundkompis.
Wilmas nya hund heter Indra och är en 5 årig tollare. Tävlad klass 2 i lydnad, kan momenten i klass 3. Har två hopp pinnar i agility, tränad freestyle men inte startad = alltså en riktigt läromästare! Och det tror jag kommer passa Wilma perfekt! Trots åldern är Indra väldigt pigg och jätte fin. Så jag tror dem kommer vara ett perfekt team och Indra har mycket att lära Wilma. Även fast storasyster är avis så är jag också väldigt glad för Wilmas skull! Och det ska bli roligt att följa dem i framtiden. 
 
Det är ett tips till er som letar hund. Jag skulle rekomendera att ta en omplacering. Behöver inte vara negativt bara för den omplaceras. Kan vara sjukdom i familj, familjrelation tar slut, bortgång osv. 
Många skaffar valpar men förstår inte vad det innebär att ha hund. Det är så mycket mer än att bara köpa en söt valp.
Ett bra sätt att lära sig mer om hundar. Så vet man vad man ska göra och inte ska göra den dagen man köper en valp.
 
Jag har ju själv en omplacering och ångrar mig inte en sekund att vi tog över Hope! Nu däremot vill jag köpa en valp nästa gång. Men hade jag inte haft Hope tror jag ärligt talat inte jag hade klarat av en valp. Jag hade nog gjort vääldigt många misstag.Nu vet jag vad som är viktigt under valp tiden för att få en hund som kan gå lös, som kan vara hemma själv, som söker kontakt osv.  
 
Lägger ut en bild på Hope och Wilmas Indra från helgen. 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback