~ Livet rullar på~

Jupp, så är det ! Livet rullar på i ganska snabb fart som vanligt. Jobb, hund,häst osv... Dagarna går för mig ganska fort. Ibland försöker jag stanna tiden lite och bara vara. Vilket är väldigt svårt för mig. Har jag inget att göra så somnar ja oftast direkt eller så kliar det i fingrarna och jag kommer istället på något att göra... Att leva ett liv med mig är ganska aktivt. Stor del av min fritid tillbringas med hundar eller hästarna. Och jag skulle aldrig byta ut de. Jag trivs bra att gå i stallkläderna, vara skitig under fingrarna, göra fint hos hästarna och mocka skit. Och det som står mig allra närmast är hundarna, jag lever tillsammans med min hund större delen av dygnet. Är ute i regn och rusk, myser framför tvn med en hund på magen osv... Men större delen av mitt liv tillbringar jag ute. I skogen, där jag trivs bäst.
 
Har haft en ledig dag som började med en ridtur på hästarna tillsammans med Isabelle och Hope sprang med brevid. Sen åkte jag hem och börja storstäda. Är precis klar med städningen nu, så ska ge mig iväg till återvinningen och sen möta upp Sara på systemet. Vi ska ha tjejkväll i morgon så ska handla lite gott att dricka till! 
Sen blir det fredagsmys för hela slanten! Har hållt mig sysselsatt trots ledig dag, så börjar bli ganska trött! Och i morgon är det ett jobbpass innan jag ska hem och förbereda lite tapas innan tjejerna kommer vilket jag är jätte taggad för, kommer bli såå kul!! 
 
Närmar sig också jul. Min favorit högtid. Jag älskar julen!! Så mysigt med alla tända ljus, glöggen, allt julbak, få julpynta,gemenskapen och all julmusik! För min del blir det mycket julbord i december. I stort sätt varje helg då jag jobbar med att servera på Sätra Herrgård. Men det är så mysigt och kul! Dock är man inte jätte taggad på julmaten sen när det väl är julafton. Hahaha. 
 
Trots att livet rullar på, så är det något som fattas. En av mina favorit killar. Blixten. Även fast tiden går och sorgen inte är lika jobbig längre,så fattas han mig. Ett stor hål har skapats. Men i mitt hjärta har han en stor plats. Hade jag fått önska mig en sak, så hade det varit att få tillbringa mer tid med Blixten. Med en ung och frisk Blixten. Även fast jag har två hästar nu, så kommer dem aldrig kunna ta hans plats, och jag kommer aldrig få den relationen med någon av dem. Blixten var min nr.1 och så kommer det förbli. 
 
Så jag avslutar det här inlägget med en bild som betyder väldigt mycket för mig. Man ser lyckan i oss båda. Och framför allt kärleken mellan oss. 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback