~ Vadstena agility 6/6 ~

I fredags var vi iväg på en officiell agility tävling i Vadstena. Niklas, farmor, farfar, jag och alla hundar. 

Första klassen jag starta med Hope var en agilityklass. Våran allra första tävling i agilityklass faktiskt. Har bara tävlat Hoppklass med henne innan. 

Men iaf. Vi gjorde en riktigt bra runda! Hon var riktigt snabb och det flöt på väldigt bra! Men jag visade henne för dåligt på ena tunneln så hon sprang förbi den så vi fick en vägran ( 5 fel ). Men de var det ända. Alltså hon har fått en sån jäkla fart! Nu måste jag verkligen börja träna på att springa fortare!! 

Agilityklassen kändes iaf super bra! Men eftersom vi fått en vägran så kändes det inte som vi skulle få någon bra placering. Men vet ni??? Vi kom 3:a !!!! Våran allra första placering med pris! Så otroligt stolt över min min fina Hope. 

Så efter en sån bra runda så sket jag nästan i hur det skulle gå i nästa klass. 

Men nästa klass var en hoppklass. I den här rundan hade Hope ännu mer fart så vi fick lägga i en växel till ;) den här rundan gick nästan ännu bättre en den innan. Här gick det verkligen undan!! 

Men tyvärr så rev hon nästa sista hindret för hon kom lite för snävt på de tyvärr... Så vi fick 5 fel och hamna på en 6:e plats. Men hade vi inte fått den där rivningen så hade vi kommit tvåa. För vi hade näst bäst tid. Tror de var något på 30 sek vilket också är vårat person bästa. Så hade vi kommit tvåa hade vi plockat en pinne.
Men huvudsaken är att vi gjorde en kanon runda! Jag kan inte vara med stolt och glad!

Så nu är det lite vila från agilityn i ett par veckor.  Ska fokusera lite mer på lydnaden igen tänkte jag medans vi vilar från agilityn! :D 









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback