~ min fina ponny ~

Hovslagaren skodde blixten i måndags. Men igår så ringde Monica och tyckte blixten var halt. Och det hade kommit plötsligt efter han hade skotts. Så antagligen blev någon sömn fel eller liknande. Wilma var uppe och kollade igår. Och jag åkte dit förut. Men idag var han bättre. Så vi ger de lite tid och ser om det släpper. Annars får vi ta av skon och lägga om det så det rensar ut. Och sen får vi slå på skon på nytt. Men håller tummarna att det blir bättre och att han bara var lite öm. Min lille plutt <3. Men jag borsta igenom han ordentligt och gav han mat. Sen satt Monica och jag och prata en stund. Och han stod bredvid och sov. Det värmer i hjärtat att se han avslappnad i mitt sällskap. 


Ska dit i morn kväll igen. På dagarna är det för varmt att ens röra sig ;) 


Dags att sova! Har haft en kanon dag. Lugnt och skönt här i Torpet! :) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback