~ pulsande i snön ~

Hade eget arbete i skolan igår, så stanna hemma och plugga ist! Spendera eftermiddagen i stallet, så skönt att inte behöva stressa! 

Blixten red ja en sväng runt sjöhagen på, de tar cirka 10-15 minuter, brukar vara en bra uppvärmnings runda och skritta av runda. Efter turen runt sjöhagen så gjorde jag upp ett spår i ena hagen, så red där en stund. Skrittade bara en sväng för att han ska hålla igång lite. 

Sen gjorde jag i ordning han och gav han mat innan ja släppte ut han igen. Passade på att mocka Uno & Blixtens vindskydd samt boxarna i stallet innan Wilma kom med bussen och vi drog vidare till mamma.

Jag hade beställt varmchoklad och mackor, perfekt mellan stallbesöken! Ska nog göra något liknande ikväll efter kvällspromenaden med Hope :)

Efter stoppet hos mamma åkte jag och Wilma vidare till Harry. 
Harry var lugn och fin i stallet och skötte sig jätte bra hela turen! Blev en kort och lugn tur, Wilma och Hope var med och pulsa i snön också ! ;) 

Efter ridturen kom kiropraktorn till Harry. Eftersom han bockar och härjar så , vilket han inte gjorde förut så ville vi kolla upp han, hans beteende kan ju bero på att han är unghäst och busig men när han har bockat m.m så har han inte känts "busig" utan mer irriterad och grinig typ...så vi kände att vi ville kolla upp honom för säkerhetskull... Och nu vet vi anledningen till att han varit lite rodeohäst! 

Han hade ganska ont i ryggen och troligtvis en galla i högerbak i hasen... Ev så är det en lös benbit... antagligen har han gått omkull ganska rejält i hagen, Ulrika tror de kan ha hänt i somras. Så nu ska han röntgas och kollas upp ordentligt.

Så nu har vi en liten förklaring. Harry har ju bara bockat osv när vi har bett han att trava, gallopera och gå i form typ. Och då hade jag också reagerat så om jag haft ont! 

Så nu håller vi tummarna på att allt blir bra och ser bra ut på röntgen! :) stackars lilla Harry. Och jag som blivit arg på han när han hållt på och härjat... 


Sov till halv 11  men var dötrött redan kl. 22:00... Så går de när man håller ett tempo i 110! Hahah.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback