~ Framtiden ser ljusare ut än jag trodde ~

Förra veckan drog agilityn igång igen, som jag längtat! 
 
Startade med ett pass på torsdagen och i lördags drog agility kursen igång som jag kom med på. Agilitykurs inriktning tävling. Super nöjd med kursen, upplägget, instruktörerna och deltagarna ! Hade super roligt !
 
Jag har ju trott att Hope har tyckt agility varit tråkigt då hon lätt blir uttråkad och seg. Men i lördags träna vi på att tagga upp henne precis innan start, och sen hade vi en leksak i slutet av banan/ övningen som belöning. Och häklar vilket fart hon fick! Jag blev helt chockad! Hon kan min lilla tjej <3. 
 
Tränade på häckar ( hopphinder som står på samma linhe) och muslinjen. Muslinjen innebär att man ska ta kortast, smidigast och snabbast väg. 
Sen tränade vi också på blindbyten,bakbyten samt frambyten. 
Jag lärde mig verkligen super mycket! Nu har jag massor att träna på tills nästa kurs tillfälle. Ska också anmäla mig till två tävlingar i vår. Spännande! Men med den här träningen i Tibro så känner jag hopp! 
 
Ska iväg ikväll till klubben och träna lite slalom och hopp på rak linje. Ska endast köra fyra slalompinnar. Hopp och sen fyra slalom pinnar till för att hon dels ska få upp farten och sen tycka det är roligt med slalom och att hon ska fatta grejen . 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback