~ spåra ~

I onsdags så gjorde jag & Hope för första gången, ett personspår! Ska jag vara ärlig så trodde jag att det inte skulle gå så där super bra fter som vi aldrig gjort det, och Hope är ingen hund som direkt spårar. Men jag hade fel! Vi spårade tillsammans med Sandra & Victoria somhar gjort det förr och var riktigt duktiga! 
 
började med att stamma och vrida mina fötter precis vid vägkanten av en grusväg. Sen gick ja små steg rakt fram, och på varannat steg lade ja en godis bit. Och så gjorde jag cirka 40 meter. Och slutet av min sträcka så la jag en boll. ( När Hope hittar bollen ska det vara bus och lek med massa beröm.) 
Sen lät vi spåret ligga i ungefär 20 minuter? 
När jag började gå så gick ja sakta för att det är Hope som ska gå före mig och nästan dra lite i kopplet. Vi började inte där jag hade börjat sträckan utan gick över sträckan alltså tvärtom typ. Vi gick väldigt sakta så att Hope skulle få upp spåretoch hitta godisbitarna. Vilket hon gjorde, så när hon stanna för att nosa/ äta godis stannade jag också. För det är alltså hon som ska gå före. 
Hon hitta tillslut bollen och matte blev super stolt!! 
 
Sen på direkten så gjorde vi ett annat likadant spår fast som Vicoria lagt. Det tog lite längre tid att hitta leksaken. men hon gjorde det ! Trodde det skulle bli mycket svårare att få upp spåret när en annan hade gått. Men det gick ju super bra det också. 
 
Så jag var riktigt nöjd och Hope riktigt trött! ;) 
Men det var verkligen super kul. och något jag absolut kommer att fortsätta med! 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback