~ Min piggelin ~

Åkte upp till stallet igår efter skolan för att träna Liados i paddocken. Men Wilm aoch Astrid var där också för dem skulle rida ut en liten tur på JanE & Blixten, så jag hängde med dem ut först som en liten uppvärming. Blixten var pigg som en lärka, vilket gjorde dem andra två lite stressade. Så Liados stutsa lite och trippa en del. Så fick hoppa av och gå en liten stund, men sen blev han lugnare och även Blixten och JanE. Så roligt att se när Blixten är pigg, det lyser om han. Inte märks det att han är 25 år då! 
 
När vi kom hem så tog jag hoppade jag lite hopphinder med Liados. Bara ca 60 - 70 cm. Hade dressyr sadel vilket inte är praktiskt varken för mig eller för hästen. 
Liados har tidigare tävlat 130 hoppningar, så ni kan ju fatta att hästen kan hoppa! 
Även fast inte jag gjorde rätt i början så hjälpte han mig så att det blev rätt. Det var riktigt roligt att hoppa igen! Har typ inte gjort det på minst ett halv år. ( förutom när jag provred Pselma). Liados har en del att lära mig! ;) 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback