~ Dreams ~

En stor dröm jag har är att flytta till USA och bo på landet. Att leva ett riktigt ''ranch liv''. Hästtokig som jag är så har ju alltid hästarna haft en väldigt stor plats i mitt liv. Jag har läst väldigt många hästböcker i mina yngre dagar ( oj vad gammalt de lät... ), kollat på hästfilmer, firat julaftonsmorgonen i stallet, tränat sent på nätterna istället för att vara ute och festa med kompisar. Ja listan kan göras lång! 
Så hästar i framtiden är ett självklart val för mig!
Jag har alltid gillat country. Countrymusik, country filmer och country livet. Därför skulle det vara en dröm för mig att få uppleva just ''ranch livet''. 

Min dröm skulle vara att leva på en lagom stor gård, med ett stall som rymmer ca åtta hästar ( åtta är ett jämt tal, och ganska lagom). Det ska vara belyst paddock, lösdrift, finnas en rundkorall, stora fina hagar och fina härliga stigar och järden att rida på. Jag gillar att träna och tävla hoppning, och att rida dressyr pass osv i paddocken. Men favoriten är ändå att rida ute i skogen. Jag tycker att det är ett måste när man har häst. En häst ska inte bara behöva gå i ett ridhus eller på en ridbana, utan ridas mycket i skog och mark också! 
Så min gård ska ha många möjligheter till fina ridvägar! 
Huset ska vara hemtrevligt och inte allt förstort. Ett måste är en vedkamin i tv rummet och bubbelbad på toaletten! 
Det ska finnas en mysig alltan som man kan tillbringa sena kvällar på, med tända ljus och någon bra bok samtidigt som kan kan se ut över gården och se när hästarna går i hagarna och betar,  åhh!
 
Hade jag inte haft min familj, vänner och djur här i Sverige hade jag inte tvekat för fem sekunder att flytta!! Men nu har jag ju allt här i Sverige. Men vem vet, om några år kanske jag är en USA bo? ;) 
Första steget är iaf att resa till USA och upptäcka landet. Finns ju så otroligt mycket att se där! Och Niklas är lika nyfiken han, så det är ju roligt! Men någon flytt tror jag är långt borta. Men drömma kan man ju alltid. Eller hur? 
 
 
 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback