~ 2014, vårat år ~

Har glömt berätta hur det gick i söndags på våran andra agility tävling! 
 
Första banan gick det ganska bra. Banan var ganska bra, lagom svår och lagom lätt. 
Jag hade en plan på att sätta Hope snett mot det första hindret, så jag gjorde det. Men satte henne lite för snett så hon förstod inte riktigt att hon skulle över hindret.. Så där fick vi våran första vägran. Och andra hindret gjorde jag fel så Hope hoppade inte det helller. Men sen kom vi igång! Hela banan flöt på bra! Men såklart finns det MASSOR med saker att träna på, och slalomet måste bli bättre! Men hon är iaf med mig, men farten den kommer väl den också! 
 
Tyvärr så kom hon lite före mig på slutet och gjorde en snurr för att vänta in mig. Men tyvärr så gjorde hon den för nära hindret så det räknades som en vägring. Alltså fick vi tre stycken vilket innebär diskade.. Men jag är nöjd med den banan! 
 
Hope var ganska trött och detta var bara hennes andra tävling. Och det är ju mycket nya intryck och massa hundar runt om. Så sista banan, som även var riktigt riktigt svår ( Har aldrig tränat på sådana banor.) Gick inte alls bra! Hope var helt ofukserad och nästan gick istället för att springa... Vi korsade varandra lite då och då. Och det var inte alls något flyt i den banan! Så den kan vi säga var katastrof! Men Hope var trött och jag gjorde fel.... 
 
Men annars är jag nöjd! Just den dagen var jag kanske inte så nöjd och allt kändes omöjligt. Men nu är det nya tag som gäller och vi blickar framåt!
Det är så himla nyttigt med såna här tävlingar. De är då man märker vad som behövs tränas på och hur det ska tränas. 
Hope och jag ska träna på lite olika banor. Fast väldigt korta banor och vi ska köra korta stunder. Hope behöver bli lite mer taggad. Och jag vet att hon kan bli det, för det har jag sett! 

Måste tacka alla fina människor som hjälper mig! Guld värt!! 
 
 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback